A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Hazánkban a legtöbben a „B” kategóriás jogosítvány megszerzésével próbálkoznak. Ezzel a kategóriával lehet személygépjárművet, 3,5 tonnánál nem nagyobb kishaszonjárművet, személygépjárműből és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvényt, kerti traktort, lovasszekeret, illetve 50 köbcentit nem meghaladó segédmotort vezetni.
A KAV tájékoztatása szerint elsőre sikerült az elméleti vizsga a B-kategóriára jelentkezők közül 2021-ben a jelentkezők 67 százalékának, míg 2022-ben a 64 százalékának. A gyakorlati vizsgát ugyanebben a kategóriában 2021-ben a vizsgázók 50 százaléka, míg 2022-ben a 47 százaléka tette le sikeresen az első nekifutásra. Fontos megemlíteni, hogy Magyarországon elméleti vizsgával korlátlan alkalommal lehet próbálkozni, gyakorlati vizsgára viszont két éven belül csak ötször van lehetőség. Ezután a sikertelen vizsgázót elküldik pályaalkalmassági vizsgálatra.
Az adatokból az is kiolvasható, hogy népszerű az e-learning képzés. Ugyanis az összes tanuló alig 11 százaléka vesz részt tantermi képzésen. 2021-ben 120.521-en, míg 2022-ben 97.629-en kezdték el a tanfolyamokat. Az látszik az adatokból, hogy 2021-ben közel 27 ezerrel kevesebben, míg 2022-ben 1545-tel többen tettek sikeres vizsgát, mint amennyien megkezdték a tanfolyamot. Ez azzal magyarázható, hogy a vizsgázók nem mindegyike az adott évben kezdte a tanfolyamot. Sikeres „B” kategóriás vizsgát 2018-ban 98314-en, 2019-ben 103972-en, 2020-ban 92480-an, 2021-ben 93680-an, míg 2022-ben 99174-en tettek.
2022-ben a legtöbben 17 évesen tettek sikeres B-kategóriás forgalmi vizsgát (18.164). A 18. életévüket betöltöttek 14.195-en voltak. 20 és 30 éves kor között összesen 40.665-en tettek elsőre sikeres forgalmi vizsgát, míg 60 és 70 év között 104 sikeresen vizsgázó volt. Érdekesség, hogy 2022-ben egy 70 és egy 74 évesnek is sikerült elsőre a forgalmi vizsga. Arról a KAV nem vezethet külön statisztikát, hogy a sikeres vizsgázók között mi a férfi női arány.
Szintén érdekes adat, hogy az elmúlt 5 évben B kategóriára hány éves volt a legidősebb elméleti vizsgára jelentkező. 2021-ben 89 éves volt az időszak legidősebb vizsgázója, neki egyébként 3 sikertelen próbálkozása volt. 2019-ben 88 éves volt a legidősebb vizsgázó, neki azóta sem sikerült letenni az elméleti vizsgát. 2018-ban 84 éves volt a legidősebb vizsgázó. Neki elsőre sikertelen, viszont másodszorra már sikeres lett a KRESZ elméleti vizsgája. Forgalmi vizsgára 2020-ban a legidősebb jelentkező akkor 82 éves volt, és elsőre sikeres vizsgát tett, ugyanebben az évben egy akkor 81 éves vizsgázónak szintén elsőre sikerült a forgalmi vizsgája.
A vizsgakozpont.hu oldalon megnézhető, hogy 2024-ben eddig hány sikeres közúti járművezető vizsgát tettek le, illetve egy időszakosan változó képes KRESZ kérdést is meg lehet fejteni.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.